At betale sig fra et logo design

01 September 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Så sidder du der.

Du har oprettet dit firma, dit CVR-nummer er i hus, inventaret er bestilt, firmanavnet er sikret og registreret, og du kan faktisk ikke vente med at komme i gang med arbejdet som selvstændig!

Som du så kører rundt i landskabet opdager du, at der jo kører en masse kassevogne rundt, som ikke bare har et navn, men som også har et logo, måske endda også en maskot og et slogan.

Det samme lægger du også mærke til, når du ser de andre butiksfacader, så du beslutter dig for, at det skal du da også have, for du kan da godt se nu, at du husker de bedste forretninger ved først og fremmest deres logo.

Derhjemme skitser du noget sammen med kuglepen på et A4-ark, som du så scanner ind i computeren. Det ser da meget fint ud, og hvis du lige retter det til eller overfører det til et computerprogram, så kan du vel også få det til at se lidt pænere ud.

Men så bemærker nogen derhjemme, at logoet da minder om et andet firmas, og det medgiver du da også nu, mens de yngste i hjemmet spørger, om du nu også er begyndt at tegne tegninger.

Du indser derfor, at det der med at lave et logo måske alligevel ikke er så nemt, som det ellers kunne tage sig ud til.

Men du har travlt, for du vil jo egentlig gerne få ordnet alt det andet papirarbejde, sætte kontoret op og meget andet, inden du åbner din forretning officielt som planlagt, så der er ikke lige tid i kalenderen til at lave sådan et logo

Derfor skal du, ifølge os, vælge nogle, der har forstand, uddannelse og erfaring med at lave et logo design.

Så kan du nøjes med at være med til nogle møder og foreslå ændringer, som de kommer op med logoet.

More articles