Få masser af slanketips via Slankemor.dk

05 december 2016 Kenneth Kristensen

Ønsker du at lave slank mad både i hverdagen, men også til højtiderne? Så er det oplagt at læse videre på Slankemor.dk. Her kan du virkelig blive inspireret til spændende mad.

Via http://slankemor.dk/tag/slankemad/ kan du blandt andet læse om hvordan du kan undgå at skulle gennemgå flere ugers slankekur efter hver højttid. Du kan blandt andet læse om de mange fordele der er ved fisk, hvilket er oplagt specielt omkring Påske. Fisk bliver ofte beskyldt for at indeholde meget fedt. Men du kan på bloggen læse, at der er tale om N6-fedtsyrer og D-vitamin, som er meget vigtigt for immumforsvaret, kalkbalancen og en lang række livsvigtige funktioner. Og D-vitamin er et meget vigtig vitamin, som ellers vi ellers kun kan tilegne os fra solen. Sammen med fisken er det oplagt at lave tilbehør, der er fedtfattigt. Bloggen opfordrer til at droppe remoulade og sursøde grøntsager, som indeholder meget fedt og sukker. Men vælger du det alligevel, så kan du lave din egen remoulade, så du kan styre fedtmængden. Dermed undgår du en masse e-numre, som en remoulade er proppet med. Et alternativ til sursøde grøntsager er at nemt og hurtigt lave din egen sildesalat af fedtfattig creme fraiche, en anelse citron, salt, peber, snuttede æbler og snittet løg. Et meget bedre for dig, og så smager det så godt, at englene synger, specielt hvis det serveres på lækkert kernebrød.

Et andet inspirerende indlæg på Slankemor.dk er et, hvor der stille spørgsmålet om man kan spise sig til en flad mave. Dette er som bekendt idealet for mange i dagens Danmark. Du kan læse en række bud, på hvordan man opnår dette og hvordan man vedligeholder den. Blandt rådene er at du kan spise mandler og andre nødder, bønner og bælgfrugter, spinat og havregrød. Men også mejeriprodukter, der også hjælper med at opbygge knogler samt havregrød, æg, kalkunpålæg plus peanutbutter, fuldkornsbrød, olivenolie samt proteinpulver og bær. Sidstnævnte beskytter hjertet, styrker synet og forbedre balancen.

Endnu et indlæg på Slankemor.dk handler om hvor vigtigt det er at begrænse dit sukkerindtag, hvis du stræber efter at nedsætte vægten eller vil nedsætte risikoen for en hel række alvorlige lidelser. Sukker fører nemlig også til hjertekarsygdomme, især også hvis man har en hang til alkohol. Men desuden er der også en stor risiko for sukkersyge, hvis man indtager meget sukker og samtidig er overvægtig. Så ligegyldigt hvad er en rigtig god ide at nedsætte sukkerindtaget. Dette gøres naturligvis lettest ved at undgå slik og sodavand, og måske erstatte dette med frugt, der som bekendt også smager sødt. Men også bare at generelt tænke på tilførelsen af sukker i dagligdagen.

Flere Nyheder